ZAVRŠEN 46. internacionalni festival MESS: “Hljeba i igara”

 

Dragi moji posjetioci bloga Sarajevo art, vjerovatno ćete reći kako je bilo krajnje vrijeme da vam se javim i ja ću se složiti s tom činjenicom, ali nažalost, zbog velikih obaveza ne stižem uraditi svoj redovni posao, pa tako ne uspjevam ni napisati nekoliko postova.

Na početku ću se malo pohvaliti, jer direkcija ovogodišnjeg MESS festivala ustanovila je po prvi put nagradu za najboljeg novinara izvještača sa MESS festivala i to u oblasti printanih i elektronskih medija i nagradu za najboljeg kritičara. Nagradu za najboljeg novinara izvještača u prinatanim medijima pripala je Anili Gajević iz Dnevnog avaza, a nagrada za najboljeg novinara u elektronskim medijima pripala je meni, dok je nagradu za naboljeg kritičara dobio prof. Marko Kovačević sa Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu. Toliko o nagradama i hvaljenjima, pa da kažemo nešto i o MESS-u.

MESS je održan u periodu od 15. do 30. oktobra ove godine i u takmičarskom programu ponudio nam je 17 predstava iz 13 zemalja svijeta i tri festivalske premijere. Festival je otvorio «Faust» Harisa Pašovića, ali prema reakciji publike nije se nešto proslavio ovaj komad koji je od strane publike dobio najnižu ocjenu do sada 6,12.

Redovno sam pratila sva događanja na festivalu, pa bi generalna ocijena bila da ove godine festival nije prikazao ni jednu predstavu koja bi vam dugo, dugo ostala u sjećanju po svojoj specifičnosti, kvalitetu, savremenosti, eksperimentalnosti itd, ali da su bili prisutni različiti stilovi to se svakako možemo složiti.  Možda bih izdvojila predstavu «Lacrimosa» teatra Pesn Kozla iz Poljske koji je bio najbliže onom što sam maločas pobrojala, pa je tako ova predstava dobila nagradu publike. Na istom tragu je i litvanska predstava «Make –up opera» u režiji Birute Mar, a nastala u saradnji sa teatrom čuvenog reditelja Oskarasa Koršunovvasa. To je jedna predstava u kojoj tri glumca posuđujući glasove likovima koji se smjenjuju na video platnu dočaravaju stotinu ličnosti različite starsone dobi koji pričaju o svom životu, zdravoj ishrani i šminkanju. Rediteljka Birute Mar čitajući žrenske časopise sasatvila je nekoliko intervjua i različitih priča s ciljem da prikaže kako je make –up univerzalana riječ ne samo u smislu šminkanja lica, već i kao make-up u komunikaciji, make –up cijlog života. To su, dakle, predstave koje su mi se dosta svidjele, ali tu su i predstave «Hleba i igara», «Nigdje nikog nemama» i «S druge strane». «Hleba i igara» je priča ispričana pokretom koji je usporen i postavljen u nekoliko fotografija koje predstavljaju sjećanje reditelja Miroslava Benka, «Nigdje nikog nemama» i «S druge strane» su predstave koje se bave našom psihom, odnosno, nama samima i ovdje moram istaći da sam već nakon gledanja predstave «Nigdje nikog nemama» kazala da ukoliko glumac iz predstavae Nikola Ristanovski ne dobije Zlatni lovorov vijenac za glumačko ostvarenje, protestvovat ću, ali srećom ovaj glumac je dobio zlatni lovoriv vijenac ne samo za glumu u ovoj predstavi, već i za fenomenalnu glumačku kreaciju Don Juana u istoimenoj predstavi, tako da za protestima, kao što vidite, nije bilo potrebe. Pobjednička predstava prema glasovima žirija je bila italijanska predstava «U Palermu» rediteljke Eme Dante. Ova predstava je u Italiji dobila najznačajniju nagradu EBU koja se dodijeljuje za teatarska stvaralaštva. To je priča o staromodnom životu u Palermu koji je i danas prisutan. Ne bih više komentarisala ostale predstave izuzev što sam razočarana predstavom koja je došla iz Srbije, odnosno, Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Riječ je o predstavi «Brod za lutke» čiji tekst potpisuje Milena Marković, a reditelj je Slobodan Unkovski. Navodno, prema riječima autorice teksta, bajke su umrle, pa nam je ona prikazala savremenu bajku punu psovki, suvislih i nehumorističnih songova, ponižavajući na taj način gledaoca. U katalogu stoji kako je ovo bajka koja nam treba , koja nam pokazuje tragičnost svijeta u kojem živimo.

Ovo bi bila neka kratka šetnja kroz MESS festival, iako ću u emisji Sarajevo art donijeti vam više o predstavama i mišljenje stručne publike i članova žirija. Hvala što ste pročitali ovaj veliki tekst do kraja, pa ću vam pisati opet nekom drugom prilikom.